OM OSS

 Hej!


Välkommen till vår matblogg på Sculptera fitness medveten hälsa, Enkelt sunt och gott med Jonas kocken Andersson. 

Mitt namn är Jonas, 45 år, även känd som Kocken. Jag är matkreatör om älskar smakrik, spännande och hälsosam mat i alla dess former. Jag har närmare 30 års erfarenhet som kock och träningsentusiast och har nu en filosofie kandidatexamen i Idrottsvetenskap 180 p. Intresset för kost och träning började redan som tonåring och passionen för matlagning och träning har följt med under hela livet. Som kock har jag arbetat i flera år utomlands och här hemma på hög nivå med filosofin att vara bra på allt, inte expert på något har följt med mig hela livet. En klimatsmart, hälsosam, medveten livsstil och ett välmående som håller livet igenom är något jag alltid brunnit för och vill inspirera till. Min långsiktiga vision är att vårat företaget Sculptera fitness meveten hälsa ska ses som en ledande förebild i medvetet tänk kring kost, hälsa, fysisk aktivitet och mental/personlig utveckling. En plats där helhetsperspektivet kring välmående och hälsa är den röda tråden. Där kosten, medvetenhet och balans har en central roll som bygger på bra råvaror som är bra för kropp och själ.

I min matblogg hittar ni en stor variation av recept med noga utvalda råvaror utifrån näringsvärde och antiinflammatorisk kost. Ni hittar både lite mer avancerade recept och enkla snabblagade för att förenkla vardagen. Vill ni läsa mer om antiinflammatorisk kost kan ni göra det här ANTIINFLAMMATORISK KOST. VAD SÄGER FORSKNINGEN?


Vi coacher på Sculptera fitness arbetar med hälsa utifrån ett helhetsperspektiv. Vi lever efter konceptet att hälsa och välmående är så mycket mer än bara träning och god kost. Vi håller oss ständigt uppdaterade kring den senaste forskningen rörande hälsa, kost och träning och i vårt arbete använder vi oss av MI-metodiken. Alla våra tjänster skräddarsys kring just dina mål, behov och förutsättningar. Med de rätta mentala verktygen går det att nå sina mål och finna balans i livet och det är det vi är här för att hjälpa dig uppnå.

Vi arbetar med onlinecoachning utifrån ett helhetsperspektiv och har nu även valt att sätta ihop en kurs för att vi ska kunna förmedla så mycket kunskap till dig som möjligt. Tanken är att du efter avslutad kurs ska ha fått alla verktyg du behöver för att på egen hand kunna upprätthålla en sund och hälsosam livsstil utifrån ett helhetsperspektiv.




                                                           

Kommentarer