30 ÅRS BEPRÖVAD ERFARENHET SÄGER INGA DIETER!

Satt och funderade på tåget nu i helgen!


Jag har varit i tränings gamet i 20 år och lagat mat i över 10 år (uppdatering 30 år och 20 år, inlägget publicerades ju 2011) och har under denna tiden både sett och hört alla möjliga myter och fakta, riktiga eller osanna.

Alla mina recept, idéer och tips kommer enbart från egna erfarenheter, jag är en praktisk liten typ och ingen bokmal som kan läsa mig till något sen kunna upprepa det och låtsas veta vad jag pratar om! Jag är ingen tangentbords hjälte som sitter och googlar med en PhD i copy and paste :)
Jag bildar egna erfarenheter från att prova mig fram, jag kan se eller höra ett nytt rön, se en artikel om ett nytt vetenskapligt bevis på att det ena fungerar bättre än det andra!

Jag måste prova mig fram eller smaka på maten för att bilda en uppfattning och det behöver inte betyda att jag bara provat en viss tränings stil eller provat en viss mat eller diet bara en gång utan jag provar flera gånger eller under en längre tid för att bilda mig en uppfattning!

Som till exempel! när jag jobbade i USA så kom det in en servitris med gris inälvor vilket är en delikatess i St, louise, Jag kan lova att det luktade som inget annat jag luktat på förr men var tvungen att smaka för jag vill ju inte vara respektlös och som sagt jag måste bilda min egen uppfattning!!!!! kan lova att det inte smakade hälften så dåligt som det luktade men nu vet jag att jag aldrig ska äta det igen!

Härom veckan kom en av eleverna som kommer från island med en delikatess som han inte vill berätta vad det var för något! det såg ut som typ en blandning mellan kyckling och lever... som vanligt tar jag en bit och trycker i mig den... men wow det var det suraste och bittraste jag någonsin smakat.. och så klart var det får pungkulor jag fått!!!! tack :) men nu vet jag hur det smakar!

Samma kommer till träning.. det finns hur många som helst olika tränings stilar och alla dessa olika dieter och jag har provat dom flesta tränings program och kollat in dom flesta dieter, men jag lärde mig tidigt när det kommer till att komma i form ska man glömma allt vad som heter att dieta, för diet har blivit ett fult ord och används på fel sätt! Det handlar om att äta en sund varierande kost precis som dom gjorde förr i tiden, nästan hela vägen tillbaka till sten åldern :)

Jag älskar att hitta ett recept som ser bra ut eller få inspiration från något jag sett och sen prova laga eller prova göra det men alltid med min egen twist på det!



Vill du göra en livsstilsförändring och upplever att du försökt allt men ändå inte lyckats?

Har du tröttnat på "quickfix" som inte håller i längden?

Vill du komma igång med träningen och bra kost?

Känner du att du fastnat i din träning och inte kommer vidare och når dina mål?

Känner du att din vardag är allt för stressig och att du inte lyckas få livspusslet att gå ihop?







Kommentarer