Grahams bullar!

Jag är igång med att prova mig fram med olika mjöl sorter som soya mjöl och vetemjöl special! Tänkte jag skulle prova mig fram och den smakar helt okey men jag vet att jag kan få upp proteinet och kan få dom luftigare, så jag kommer helt säkert göra ett nytt försök längre fram!

6dl grahams mjöl
4dl soya mjöl
3dl vetemjöl special
3 dl vanilj protein pulver
3dl lätt mjölk
50gr äpple pure
15 gr 1 tesked jordnötssmör
1 tesked salt
1 matsked canderel
50gr jäst



Värm upp mjölken tills den är 37C det är fingervarmt, blanda i jästen, lägg resten i en skål förutom 2 dl grahamsmjöl som du ska använda senare. jag använde en köks mixer! Kör igång mixern och lått allt blandas samman ordentligt innan du häller i mjölken! Låt den köra i ca 5 min. Sätt skålen åt sidan och täck över med en kökshandduk och låt stå i 30 min! Lägg degen på köksbänken och lägg till resten av mjölet! Rulla den i två längder och skär ut 10 bitar av varje längd. Forma bitarna till bullar, lägg dem direkt på en smord plåt och täck över med en handduk och låt stå i 30 min! Placera i en förvärmd ugn på 180C i 10min. ta ut och låt svalna!

kalorier per st 114.5
Protein 6.5
Kolhydrater 16
Fett 3

Kommentarer