Vegetarisk taco wrap!

Tog mig ner till Willy´s idag för att leta fram lite inspiration! Jag letade mig genom hylla efter hylla med en plan att jag ville göra något vegetariskt men som vanligt när jag brain stormar så studsar den ena idén efter den andra inne det stora skal jag kallar huvud!!! Ett tag började jag bli frustrerad på mig själv för den ena planen efter den andra tog över varandra, men dom lär komma tillbaka igen för nu ligger där ett par planer och gror och jag har planen att jag inte ska laga samma rätt två gånger innan jag är uppe i 100 och det lär inte bli några problem ju haha!

Hittade bla ekologiska bönor och linser som är färdiga att laga för vi ska väl göra det enkelt för oss och inte behöva lägga skiten i vatten och mjuka upp dem, vilket tar allt för lång tid!

Serverar 2 personer  

1/2 gul lök
1 vitlök
100gr svarta bönor
100gr linser
100gr blandade bönor
200gr borbtti bönor
30gr vegetarisk taco mix med extra soy protein
200gr krossade tomater med vitlök och örter
1 tesked tomat puré
4 st tortilla whole wheat
salt, peppar
fett fri majonnäs 

Lägg i löken och vitlöken i en varm panna med en gnutta raps olja, efter ca 1 min när löken är mjuk lägg i resten förutom tortillan och majonnäsen, låt det sjuda på mellan värme i ca 10-15 min tills mixen inte är så fuktig!

Dela upp mixen till 4 tortillas, lägg den i mitten vik upp botten sen vik ena sidan över, lägg på lite majonnäs som klister och vik över andra halvan över ena halvan med majonnäs på!

Per        1 servering                     2 serveringar
Kalorier 1215                                      607.5                    
Protein 66.8                                        33.4
Kolhydrater 199.8                                99.9
Fett 15.1                                             7.5






Jag tog 3 tortillas men orkade bara 2 så 2 portioner är lagom :). Lämnade en till min vegetariska inneboende så väntar spänt på betyget från henne om det nu har blivit godkänt!
Lämna den till dagen efter eller till lunch lådan på jobb för den är lika god dagen efter kall... lite som en kall pizza dagen efter hmm gott!

Kommentarer