Rågbröds pizza med biff och mozzarella

Fick en snille blixt när jag var ute på kvälls promenad! Kände att jag var sugen på pizza men vill inte grisa för mycket nu när formen börjar arta sig!
Nu visste jag inte om den passar in i nyttigt skit eller annat skit men den är inte så farligt onyttig om man delar den på två!!! Det är i alla fall ett mycket bättre alternativ än en vanlig pizza och det tog ca 45min till att göra och då skrev jag ner allt jag gjorde undertiden!


30gr vetemjöl special
30gr vetekli
30gr grovt rågmjöl
50gr soya protein
1 tesked majsolja
1/2 tesked salt
1/2 tesked brödkrydda
2dl vatten
50gr jäst

1 skivad tomat
100gr krossad tomat
100gr strimlad rygg biff
50gr mozzarella
50gr 11% riven ost
oregano
örtsalt

Börja med degen, lägg allt det torra i en mixer skål, ta finger varmt vatten och blanda i jästen, låt mixern köra i ca 5min tills degen är jämn. sätt skålen i ugnen på 50grader i ca 10min, ta ut degen och höj värmen i ugnen till 200grader. kavla ut degen så rund du kan. sätt tillbaka botten i ugnen i ca 5minuter, ta ut och bre över den krossade tomaten lägg allt annat över och placera pizzan i ugnen och låt den bakas i ca 15minuter. ta ut den och låt den vila i ca 5 minuter!
Jag orkade bara hälften för att jag använde en lite större deg så gjorde om receptet till det bättre!







Kalorier 1006.1
Protein 101.8
Kolhydrater 68.7
Fett 42.7

Kommentarer

Skicka en kommentar