Biff och avokadowrap!

ICA nära på amiralsgatan är verkligen den bästa affären i stan!!! Den är så liten men den har ändå allt och lite till! Behöver jag inspiration så letar jag mig bara genom hyllorna så dyker det alltid upp något!
Fick lite av ideén från när jag var på gymgrossisten och en av killarna åt tortilla bröd rakt upp och ner.. Lite tråkigt tänkte jag och det kan jag göra bättre :) inte så svårt att gå från noll till någonting!!!!

150gr strimlad ryggbiff
50gr halv skivad lök
50gr halv skivad avokado
50gr strimlad iceberg
40gr 2 matskedar Pineapple salsa
nypa vitlökspulver
nypa paprika
nypa cayennepeppar
örtsalt
80gr 2 st organic multigrain tortilla
2 st blad metall folie 

Stek biffen i ca 2minuter, ta bort den från värmen och lägg den på en tallrik, krydda med vitlökspulver, paprika, cayennepeppar och örtsalt.
Blanda salladen, löken, avokadon med biffen och dela upp den på tre!
Jag använde bara två tortillas med om ni vill kan ni använda tre!!
Bred 1 matsked salsa i en tortilla och den andra matskeden i den andra. Lägg biffsalladen på tortillan och rulla tortilla genom att vika upp baksidan sen vika varje sida mot mitten och rulla tortillan i folie!




För hela rätten          för varje tortilla
Kalorier 612.2              258.7
Protein 41.5                 14.9
Kolhydrater 50.4          21.4
Fett 17.3                      6.5

Kommentarer