Frukost havrebullar.

Betalt samarbete med SVENSKT KOSTTILLSKOTT och SUPERFRUIT

Jag älskar att börja dagen med min goda egen gjorda frukost müsli, men kände att jag ville leka lite och se om jag kunde få fram en havrebulle. Har nu provat i ett par dagar med både jäst och bakpulver och har märkt att den blir lite bättre med bakpulver. Sen provade jag med lite vetemjöl special i havren och med sojamjöl och smaken är det samma men det blir lite bättre med sojamjöl mest för samvetet. 
Nu tar det inte längre tid än 5 minuter att blanda sen 20-30 minuter i ugnen. Jag blandar degen sen tar min power walk på 45 minuter men orkar ni inte vänta så länge kan ni sätta in bullarna i ugnen på 50C i 10 minuter, sen skruva upp till 150C i 20 minuter.
 
Nu har jag inte provat göra en större laddning för dom är trots allt godast nybakade och det tar inte så långtid att göra dem på morgonen.

80gr 2 dl fiber havregryn
20gr ½ dl sojamjöl
30gr 1 skopa protein pulver vanilj (matrix)
5gr honung
10gr 1 matsked linfrön
5gr smält kokosfett
Nypa salt
½ tesked bakpulver
1 dl ljummet vatten

Blanda allt ordentligt till en jämn deg. Dela upp i två lika stora bullar. Sen forma till en platt bulle ca 1 cm tjock. Låt den stå och jäsa i 30 minuter sen placera i en förvärmd ugn på 150C i 20 minuter.
Eller så sätter ni den i ugnen på 50C i 10minuter sen skruvar upp till 150C i 20minuter.  






Serverings förslag!
 


Per bulle
Kalorier 293,2
Protein 21,7
Kolhydrater 25,5
Fett 9,9

Specialingredienser i recepten hittar ni antingen direkt i länkar i receptet eller hos våra samarbetspartners SVENSKT KOSTTILLSKOTT och SUPERFRUIT.


Vill du göra en livsstilsförändring och upplever att du försökt allt men ändå inte lyckats?


  • Har du tröttnat på "quickfix" som inte håller i längden?

  • Vill du komma igång med träningen och bra kost?


  • Känner du att du fastnat i din träning och inte kommer vidare och når dina mål?


  • Känner du att din vardag är allt för stressig och att du inte lyckas få livspusslet att gå ihop?



Har du någon fråga eller fundering om blogginlägget eller i våra tjänster kan du ställa den direkt här:






Kommentarer