Kesella pesto.

Här kommer ännu en klassiker som jag lekt om. Har funderat ett tag på denna nu, men inte varit sugen på att göra, men så var jag hos min nya sponsor igår DJ City Grönt och fick hem ett gäng grönsaker och fann en låda med basilika som jag så klart var tvungen att leka om till en kesella pesto.
Och som med den röda kesella peston så använde jag stevia socker för att få bort den sura kesella smaken så den blir lite mer balanserad och smakar som en riktig pesto. Och så går den bra till det mesta, och hur fel kan det vara. ”ler”

250gr 1 burk kesella 1 %
30gr färsk basilika
1st vitlöksklyfta
10gr rostade pinjenötter
15gr olivolja
1 matsked citron juice
1/4 tesked stevia socker 
Nypa örtsalt

Lägg allt förutom stevia socker och örtsalt i en bunke och gör pure av det med en stavmixer, sen krydda med stevia socker och örtsalt.





Per 100gr
Kalorier 131,2
Protein 11,1
Kolhydrater 3,4
Fett 8

Kommentarer