Kyckling curry och jordnötssmör med pommes.

Istället för att ha en hel ätardag så har jag ätarmål, 2-4 gånger i veckan. Jag känner att jag har mer energi av att ha ett par små mål i veckan var jag äter det jag är sugen på utan att svina mig en hel dag och känna mig som en uppstoppad heffaklump, och sen sitta hela kvällen och må illa av jag tryckt i mig för mycket mat och sen ha ett blodsocker som skjutit i höjden sen gått tillbaka igen som en kanon kula ”ler”

Mina ätarmål brukar hamna senare på dagen för äter jag något onyttigt tidigt på dagen och med en massa kalorier och socker så får jag en socker kick sen när blodsockret sviktar så fortsätter jag att svina resten av dagen och det finns inget stopp på mig.

Så att lägga mitt mål senare på kvällen är kanske inte den bästa tiden att äta ett större mål men jag samtidigt så fortsätter jag inte att äta och kommer inte upp till 10000 kalorier den dagen, vilket kan lätt hända ”ler”

Lekte ihop en ny laddning av ”veckans matlåda” till i morgon och var lite sugen på att svina till det en aning men ville ändå inte äta för mycket så jag kom på att jag har ju ICA´s pommes i frysen för dagar som denna. Sen kände jag suget för en kyckling kurry sås till det. Ja jag vet min andra kurry rätt för dagen men jag äter normalt inte kurry så jag vet inte vart detta sug efter kurry kommer ifrån. 

Sen titta burken med jordnötssmör fram och jag fick en snille blixt att göra en kurry och jordnötts sås, vilket till min förvåning blev otroligt god.

20gr 1st hackad challottenlök
5gr 1 tesked kokosfett
10gr 2 teskedar becelsmör
5gr 1 tesked jordnötsmör  
1/2 tesked kurrypulver
200gr strimlad kyckling
50gr 1/2 dl mat extra 4 %
1/2 dl matlagningsvitvin
1 dl vatten
200gr ICA´s frysta pommes
Örtsalt

Värm ugnen till 225C när den är varm sätt in pommes i 20-25 minuter.

Värm en stek panna med kokosfett, becel och jordnötssmör. Stek löken i ca 30sekunder, blanda i kurryn och stek den i ca 30 sekunder till. Rör i kycklingen tills den får färg i ca 1 minut. Häll i vitvinet och koka ner tills det är 1/3 kvar. Häll i vatten och mat extra sen sänk värmen till medel och låt de små koka i några minuter sen stäng av värmen och låt efter värmen koka ner det sista till såsen har blivit tjock och pommes är klara. Krydda såsen och pommes med örtsalt.






Kalorier 614,6
Protein 49,5
Kolhydrater 50,6
Fett 22,6

Kommentarer