Hamburgare bröd nr 2

Kunde inte låta bli att leka vidare på mitt andra hamburgare bröd. Jag har en tendens att alltid försöka förbättra mina recept, genom att göra små ändringar och testa nya metoder även om det smakar bra och ser bra ut så kan man alltid göra det lite bättre. Men lika ofta som det lyckas som att det misslyckas så lönar det inte alltid sig att experimentera vidare, men det vet man inte förrän man har provat sig fram. 

Denna gång blev väldigt lyckat, även om jag först inte ville lägga upp receptet för brödet sjönk lite efter jag tagit ut det från ugnen, men efter jag tryckt i min två av dem så ändrade jag mig för det blev väldigt lyckat trotts allt.
Tydligen är jag lite narcissistisk, enligt min kökschef för jag kan inte låta bli att erkänna om jag gjort fel och ibland även lägga upp rätter som kanske inte blev helt 100. Tydligen så vill jag höra att jag gjort fel för att.. jag vet inte varför haha. Säg vad i vill men det bjuder jag på, för man kan inte alltid lyckas och det vill jag även visa er att ett misslyckande inte behöver vara något dåligt.   

Detta bli tre bröd.
50g 1 medelstort ägg
30g kesella 1 %
25g bakepro
25g bakerix (LCHF-butiken)
2 teskedar fiber husk
1 tesked bakpulver
Nypa salt
Ca 1-1,2 dl vatten
Sesamfrön

Sätt igång ugnen på 200C

Vispa ägget poröst, rör i kesella, sen det torra, sist vatten men börja med 0.8dl så det inte blir för blött men det ska fortfarande vara lite blött. Låt stå i 10 minuter.

Ta en våt sked och lägg tre klickar på en plåt. Blöta skeden varje gång ni tar av smeten. Forma varje bulle med antingen blöta fingrar eller sked.

Baka av i ugnen ca 10-12 minuter tills gyllenbruna.




Per bröd
Kalorier 102,7
Protein 11,5
Kolhydrater 1,5
Fett 5,6

Kommentarer