Hamburgerbröd.

Blev sugen på hamburgare idag och efter mitt tredje pass idag så tänkte jag att jag skulle försöka leka fram ett nytt bröd. Det är en typ av LCHF-bröd men ändå inte.
Nu blir det bara en bulle vilket är precis vad jag var ute efter men ni kan lätt dubbla eller gånga receptet med tre för att få fler hamburgerbröd men jag tror helt klart att dem smakar bättre nybakade och det tar inte lång tid att leka ihop en så varför förstöra ett gott bröd genom att äta den dagen efter då den är stel och tråkig.

45g 1 mellanstort ägg
10g 0.2dl bakerix 
10gr 0.3dl bakepro 
Halv tesked fiberhusk 
Halv tesked bakpulver
20g 1 matsked philadephia 5 %
Nypa salt
0.1dl vatten
Sesamfrön

Vispa ägget poröst sen rör i allt till en smet och låt stå i 10 minuter. Använd fuktiga händer till att lägga en klick eller två mindre på bakplåt med bak papper, strö lite sesamfrön på toppen sen baka den i en förvärmd ugn på 180C i ca 15-20 minuter. Ta ut och vila 5 minuter innan ni skär den. 




Kalorier 172
Protein 17,9
Kolhydrater 2,3
Fett 12,2

Kommentarer