Jordgubbskräm med hallon och choklad.

Efter som jag tränat ben så sent idag och var fortfarande laddad med K-otic så fick jag ett sötsug som inte gick att ignorera så var jag helt enkelt tvungen att leka fram en ny sötsugstrypare. Jag använde mig av protein som är laktosfri och helt fri från socker, druvsocker, maltodextrin och fett. Helt enkelt en av dem bästa och godaste proteiner som jag smakat den enda nackdelen är att den är så mjuk och fin att dricka, den får inte samma tjocka konsistens som andra protein får som tex kasein protein som man kan göra fluffs med men det är egentligen inget problem ”ler”.

150g kesella 1 %
20g 1 skopa protein med jordgubbssmak
20g färska hallon
10g 1 bit mörk choklad 70 % (ICA)
1/4 tesked stevia socker
1dl vatten

Blanda kesella, protein, stevia och vatten. Rör i hallon och choklad. Det blir bäst om det får stå ute i några minuter så den inte är kylskåpskall.




Kalorier 257,3
Protein 40,3
Kolhydrater 16,3
Fett 5,3

Kommentarer