Low carb bröd.

Fick inspirationen på detta low carb bröd från en blogg. Men så var jag så klart tvungen att leka om hennes recept en liten aning, för jag anser att recept inte ska följas slaviskt, utan ses som inspiration. Ja! Även mina. ”ler”

Och så fick jag hem en stor laddning leksaker från min senaste i raden av samarbetspartners,Svensktkosttillskott som har allt från kosttillskott till kläder, apoteksvaror och livsmedel. Det känns som rena julafton att söka runt bland alla sidor av leksaker som jag inte lekt med innan. Som tex hampafrön, hampaprotein, hampa&linfrösmör till hasselnötsmjöl och en massa andra roliga leksaker. 

Blev inte helt nöjd med smaken och texturen, för den smakar lite som LCHF´s knäckefröbröd, fast mjuk. Jag kommer att fundera på den ett tag och lägga den åt sidan för sen en dag göra ett nytt försök igen men prova gärna själv och säg vad ni tycker för det är inte helt fel som ett lowcarb bröd. Jag är lite väl självkritisk ibland bara "ler"

50g 1,5dl hasselnötsmjöl 
80g 2dl mandelmjöl 
100g 2dl kokosmjöl 
30g 0.5dl linfrön
2 matskedar fiberhusk
2 teskedar bakpulver
1 tesked brödkrydda
1 tesked örtsalt
315g 6ägg
250g kesella 1 %
3dl vatten

Förvärm ugnen på 180C
Blanda allt ordentligt i en matberedare. Spreja en brödform med oljespray. Fyll brödformen med smeten.
Placera i ugnen i 50 minuter, ta ut och låt den svalna.






Per 100g
Kalorier 274,8
Protein 16,6
Kolhydrater 3,1
Fett 19

Kommentarer