Äpple och banan smoothie men min egen special blandning.

Betalt samarbete med Cervera, Superfruit, Svensktkosttillskott och Myblend)

Gillar verkligen min special blandning som jag har tagit fram. Den innehåller 33% kasein 33% vassle och 33% ägguleprotein med 428kcal 61g protein 0,3g kolhydrater 21g fett, helt utan några som helst tillsatser och smak som kan påverka upptaget i kroppen. 

Den passar perfekt till frukosten då med 50g proteinpulver eller till mellanmålet innan träningen då med 30g pulver.

Jag portions förpackar banan och äpple i fryspåsar i 100g storlek så går det mycket snabbare. Visste ni att en medelstor banan väger ca 100g precis som ett mindre grönt äpple som väger lite mer än 100g. 
Det är inte ofta jag dricker mitt protein men kan jag få in ett bra näringsvärde genom att dricka det då och då så tycker jag inte att det är helt fel.
50 g proteinpulver REKOMMENDERAT PROTEINPULVER
100 g äpple 
100 g banan 
1/2 tesked kanel
(1/2 tesked stevia om ni vill men jag gillar att den inte är så söt.)
2,5dl vatten

Kör allt i en blender i en minut. 





Med 30g protein
Kalorier 283,6
Protein 20,2
Kolhydrater 34,1
Fett 6,4

Med 50g protein
Kalorier 369,2
Protein 32,4
Kolhydrater 34,2
Fett 10,6

Special ingredienser i recepten hittar ni antingen direkt i länkar i receptet eller hos våra samarbetspartners SPECIALINGREDIENSER 1  och SPECIALINGREDIENSER 2.



REKOMMENDERAT PROTEINPULVER

PROTEINPULVER FRÅN VASSLE AV HÖG KVALITÉ✨✨✨


Core Whey Protein™ är ett högkvalitativt vassleprotein med BCAA. Proteinpulvret är framtaget för dig som vill berika din kost med ett riktigt bra protein för effektiv återhämtning och muskeluppbyggnad. Core Whey Protein är baserat på mjölk och det ger dig ett snabbupptagligt proteinpulver med låg fetthalt och lågt innehåll av laktos (låglaktos vassleprotein - 0,7 g laktos per dl färdig dryck).

75-80 % protein beroende på smak 


Rik på BCAA. Förser kroppen med snabbt byggnadsmaterial oavsett om du vill bygga upp din fysik eller om du strävar efter en viktnedgång, lämpar sig Core Whey Protein™ för dig och din målsättning.


Flera otroligt goda smaker och även i lättsötade alternativ samt en naturell utan sötning (finns även i lättsötade varianter).


Finns i smakerna:


Banan Milkshake

Choklad Banan Split

Choklad Milkshake

Choklad Milkshake Lättsötad

Chokladboll

Cookies & Cream

Jordgubb Banan Split

Jordgubb Milkshake Lättsötad

Jordgubbar med grädde

Kaffe Latte

Neutral *utan sötning*

Päron Vanilj Split

Rabarber/Vanilj

Vanilj Milkshake

Vanilj Milkshake Lättsötad


REKOMMENDERAT PROTEINPULVER



TIPS:)

My blend har precis lanserat deras nya portabla mixer, MyBlend 3.

MyBlend 3 är en trådlös och portabel mixer med tillräcklig kraft för att mixa alla dina favoriter, inklusive frysta frukter och is - när som helst, var som helst.

Letar du efter ett snabbt och enkelt sätt att njuta av en hälsosam och god frukost, lunch eller mellanmål? Då har du kommit rätt.

✓ Kraftfull - Mixa is & fryst frukt

✓ Trådlös & Uppladdningsbar - Perfekt hemma eller på språng

✓ Drickbart lock - Smidighet on-the-go

Vill du ha 15% rabatt på köpet hos Myblend kan du använda min rabattkod angelica15 i kassan. Har ni frågor om hur det fungerar med rabattkoden och hur ni lägger in den så är det bara att skriva till mig:). 

Länk till mixern hittar du här under  


Kommentarer