Tiny bars!!!!!

Räknade fel första gången på kalorierna! En liten tabbe jag gjort med ena protein källan! jag hade sett fel på innehållet men det är fixat nu och till det bättre... 

Har lekt fram en ny protein bar som blev riktigt bra! Jag har nu varit runt på en antal ställen nu för att få inspiration! Har nu hittat produkter som jag inte ens visste fanns som till exempel soyaflingor. Såklart måste jag leka fram en nya bar och det kommer nog inte ta lång tid innan jag får fram några riktigt goda protein kakor!


Nu blev det inga bilder under själva bakningen för jag både glömde och var riktigt kladdig! Men slut produkten blev det en bild på!!


200gr choklad protein
100gr soya protein
100gr havregryn
160gr soya flingor
50gr becel
30gr jordnötssmör
100gr torkad mjölk
200ml granatäpple juice
20gr kakao
2 matskedar canderel
1 påse gelatin mix
1 dl vatten

Blanda choklad protein, soya protein, havregryn, 100gr soya flingor, becel, jorndnötssmör, kakao och canderel i en mixer skål. I en annan skål vipsar du upp med en elvisp i 1 minut den torkade mjölken med gelatin mixen, granatäpple juicen och vattnet! Häll i mixen i den torra och låt mixerna göra jobbet för det är en hård blandad mix, låt den köra i ca 5 minuter. Täck en form men folie och pressa ner degen ner i formen, du behöver fukta händerna med vatten så går det lättare! Avsluta med att täcka över med ca 40gr soyaflingor. Låt den sen stå i kylen för att stelna. Ta ut den och vänd på hela kakan, ta bort folien och fukta baksidan med lite vatten, täck över med resten av soyaflingorna. Lägg tillbaka hela kakan i kylen igen och låt den stå till nästa dag!
Ta ut och lägg den på en skärbräda och med en varm kniv som ni doppar i varm vatten, skär ut i 16 eller 18 delar.


I allt                        delat i 16      delat i 18
Kalorier 2923.5        182.7            162.4
Protein  405.1           25.3             22.5
Kolhydrater 153        9.6               8.5
Fett   101.1               6.3               5.6

Kommentarer