Chorizo och tortellini med svamp röra.

Så till söndagsmålet. Tack vare David som fick mig sugen på viktväktarnas korv och tortellini, när vi var på Willys och handlade. Så tänkte jag att jag skulle göra en typisk ungkarlsrätt som är både lätt, god och så klart med en touch av mig : )  
 
Nu blev det kanske inte det mest väl balanserade mål enligt min mening men inte så dåligt ändå. Den är en helt klart bättre rätt än dem flesta färdiga rätter som finns att köpa i butiken även om det är lite av en fusk rätt i sig för det är lite av en färdig rätt som jag har lekt med lite.

160gr 2st skivad chorizo viktväktarna
80gr tortellini med champinjoner och karljohansvamp
50gr strimlad salladskål
30gr skivad lök
1st hackad vitlöksklyfta
40gr 3 små halverade gula cocktailtomater  
3gr kokosfett
10gr becel smör
40gr 2 matskedar kesella 1 %
½ tesked av min egen grillkrydda eller vanlig grillkrydda


Koka tortellinin i vatten i 4 minuter sen sila.
Stek den skivade chorizon i en varm stekpanna med kokosfett och becel i 30 sekunder. Blanda i lök, vitlök, salladskål och stek vidare på medelvärme i 3 minuter. Blanda i tortellinin, tomaterna, kryddan och kesella och värm upp allt i ca 1 minut sen servera med persilja.






För hela rätten
Kalorier 501,2
Protein 31,9
Kolhydrater 53,3
Fett 15,6

Delat på två personer
Kalorier 250,6
Protein 16
Kolhydrater 26,7
Fett 7,8




Kommentarer