Keso risgrynsgröt utan ris.

Så var det dags för att leka ihop olika versioner av risgrynsgröt. Jag lekte fram en förra veckan genom att ta färdig och blanda med proteinpulver men det är så många som har klagat att jag bara använder proteinpulver så här kommer en utan. Och en till efter det för jag lekte ihop två stycken från vad jag kunde hitta hemma medan kycklingen låg i ugnen. 

Nu måste jag erkänn att jag aldrig har tillagat svensk risgrynsgröt för jag har inte jobbat i sverige under jultiderna, men ris a al mande har jag tillagat i mängder och det är inte stor skillnad på dem.

100gr 1dl mat extra 4 %
1 tesked guarmjöl
1/2 tesked stevia socker 
1/2 tesked kanel
1/4 tesked vaniljarom från ICA
150gr keso

Lägg allt förutom keso i en skål och vispa med en el-visp i ca 1 minut till det har blivit en tjock smet. Blanda i keson och rör om ordentligt så allt binder samma ordentligt.  Ställ in i kylen och låt den stå i ca 30minuter.
Det roliga är att den smakar inget av keson. Så lätt men ändå så lik en vanlig med ris.





Kalorier 199,5
Protein 19
Kolhydrater 7,7
Fett 10

Kommentarer