Tofu, bön och ratatouille gryta.

Kunde inte låta bli att leka vidare men ratatouillen, och så hittade jag Tofu när jag var på en av mina upptäcktsfärder, var den hamnade på LUCO-food denna gång. Jag var där inne när dem precis hade öppnat men till min förvåning har dem utökat deras sortiment till den grad att man inte bara finner utländska varor, utan dem har nästan allt man kan tänkas behöva från LCHF- produkter till nästan noll procentig keso.
Denna gryta är riktigt god, speciellt dagen efter när smakerna har fått marineras i tofun.

270g 1 packet Tofu (Kung Markattas naturella tofu)
120g röda kidneybönor
300g ratatouille (du hittar receptet i bloggen) 
6 blad hackad basilika
Örtsalt
Malen svartpeppar

Blanda allt, smaksätt med örtsalt och malen svartpeppar. Låt stå till nästa dag för mer smak.
Värm det sen när det ska serveras. 




Per 100g
Kalorier 93,3
Protein 8,2
Kolhydrater 6
Fett 3,6

Delat på 2 portioner.
Kalorier 391,5
Protein 44,6
Kolhydrater 4,1
Fett 23

Delat på 4 portioner.
Kalorier 179,6
Protein 15,7
Kolhydrater 11,5
Fett 7

Kommentarer