Quesadilla med ägg och kalkon. Frukost bomben.


Som vanligt när jag inte vet vad jag känner för men har lust att leka en stund så har jag ingen aning om vad jag ska göra. I morse kände jag inte för min vanliga havre pudding så snöade in med denna otroligt goda quesadilla. Till den grad att jag nästan missade min kiropraktor tid. Och även fast jag var uppe i god tid.
Denna måste testas för den är så otroligt god att det är så nära att synda man kan komma. Den blev kanske en aning hög i energivärdet men det får jag rätta till senare under dagen.

Tid 15minuter.

2st tortilla fullkorn
50g rökt kalkon
110g 2st ägg
20g 1 stor matsked kesella 1 %
20g riven parmesan ost
1st hackad vitlöksklyfta
 1/2 tesked paprikapulver
Örtsalt

Lägg äggen i en kall stekpanna med vitlök, paprikapulver och örtsalt, sätt igång värmen, rör om tills äggen börjar stelna, stäng av värmen och låt eftervärmen värma klart äggen.
Bred kesella på båda halvorna av tortillan, fördela parmesanosten på över kesellan på båda halvorna. Använd en sax för att klippa kalkon jämt över ena halvan av tortillan, lägg äggröran jämt över kalkonen, lägg på andra halvan.
Värm upp två stekpannor på medelvärme, lägg quesadillan i ena stekpanna, när botten har blivit gyllenbrun, sätt över andra pannan och vänd på pannorna så quesadillan lägger sig i andra pannan. När andra sida är gyllenbrun är den klar.





För hela.
Kalorier 564,3
Protein 43,9
Kolhydrater 39,8
Fett 24,5

Delat på två portioner.
Kalorier 282,2
Protein 21,5
Kolhydrater 19,9
Fett 12,3



Vill du göra en livsstilsförändring och upplever att du försökt allt men ändå inte lyckats?


  • Har du tröttnat på "quickfix" som inte håller i längden?

  • Vill du komma igång med träningen och bra kost?


  • Känner du att du fastnat i din träning och inte kommer vidare och når dina mål?


  • Känner du att din vardag är allt för stressig och att du inte lyckas få livspusslet att gå ihop?





Har du någon frågat eller fundering om blogginlägget eller ivåra tjänster kan du ställa den direkt här:





Kommentarer