Kalkon, purjolök och broccolikaka.

Vaknade i morse och kände mig tvungen att leka med min nya köksberedare. Jag var inte säker på vad jag skulle leka ihop till frukost men lekte med tanken att använda purjolöken som låg i kylen och flörtade med mig samt att använda äggen till en typ av äggkaka. Men som vanligt när jag leker loss i köket så slinker det ena efter det andra ner i leken och spårar ur till något helt annat.
Ni kan aningen använda muffins formar, en stor form eller helt enkelt en vanlig stekpanna.

165g 3st ägg
100g rökt kalkon
50g purjolök
50g broccoli
1 tesked dragon
1 matsked gräslök
1/2 tesked vitlökspulver
1/2 tesked paprikapulver
1,5 tesked fiberhusk
1/2 tesked bakpulver
Nypa örtsalt
Nypa stevia socker

Sätt igång ugnen på 180C.
Lägg allt förutom kalkon i en matberedare, kör allt på högfart i ca 2 minuter. Lägg i kalkon och kör igen i 1 minut.
Spreja muffinsformar med oljespray, fyll 4 stycken och placera i ugnen i ca 15 minuter. 




För hela.
Kalorier 426,6
Protein 50,3
Kolhydrater 5,6
Fett 22

Per st, delat på 4st.
Kalorier 106,7
Protein 12,6
Kolhydrater 1,4
Fett 5,5

Per 100g
Kalorier 109,4
Protein 12,9
Kolhydrater 1,4
Fett 5,6


Vill du göra en livsstilsförändring och upplever att du försökt allt men ändå inte lyckats?


  • Har du tröttnat på "quickfix" som inte håller i längden?

  • Vill du komma igång med träningen och bra kost?


  • Känner du att du fastnat i din träning och inte kommer vidare och når dina mål?


  • Känner du att din vardag är allt för stressig och att du inte lyckas få livspusslet att gå ihop?





Har du någon frågat eller fundering om blogginlägget eller ivåra tjänster kan du ställa den direkt här:









Kommentarer