Äggröra med tomat & palsternacka kompott.

Jag äter alltid äggröra med grönsaker, och för det mesta är det ett par grönsaker jag hittar när jag är sugen. Idag fick det bli med min goda tomat & palsternacka kompott som jag lekte ihop igår. Och som jag har nämnt många gånger förr, så behöver det inte ta mer än några minuter att slänga ihop en lätt och sund rätt.

Tid 5 minuter.
220g 4st ägg
100g tomat och palsternacka kompott (du hittar receptet i bloggen)
10g halv handfull riven matslagningsost 11 %
Örtsalt

Lägg äggen och tomat & palsternacka kompotten i en kall stekpanna, sätt på värmen och rör om tills äggen börjar stelna, sänk värmen och fortsätt rör om tills äggröran är klar. Blanda i osten och krydda med örtsalt.





För hela.
Kalorier 380,3
Protein 31
Kolhydrater 0,1
Fett 23,2

Delat på två portioner.
Kalorier 190,2
Protein 15,5
Kolhydrater 0,1
Fett 11,6

Kommentarer