Så till dagens viktigaste mål! Frukosten.

Betalt samarbete med SVENSKT KOSTILLSKOTT  Superfruit. 

Börjar alltid dagen rätt med en god frukost så klarar jag dagen så mycket lättare.
Vad ni behöver är!

80gr 2dl havre gryn,
1.5 dl vatten,
1 skopa protein pulver,
40gr handfull all brand musli,
7gr 1 matsked linfrön,.
10gr 1 matsked solroskärnor,
10gr 1 matsked russin,
10gr 1 matsked tranbär.

Häll över vattnet över havregrynen och låt stå i ca 2 min så vattnet sugs upp, lägg till linfrön, solros, russin, tranbär och proteinet. rör om! det ska vara halv torrt och inte för fuktigt! sist lägg till all brand!

Det ska vara lite svårarbetat, det ska kännas lite som en pudding och när du har lagt i all branden så blir det som en krispig pudding! Den är så god och smakar så nära man kan komma en pudding och fortfarande vara dagens nyttigaste mål. jag brukar variera mellan vanilj och choklad protein till och med bägge två när jag känner mig riktigt vågad :)

Kalorier 440.9
Protein 33.3
Kolhydrater 46.6
Fett 10.9

När jag känner för en variation så kan jag köra den i micron!
2 dl vatten
2 dl havregryn,
1 nypa salt,
1 nypa kanel,
1 ägg
1 skopa protein pulver
1 matsked sockerfri lingon sylt/ sockerfri hallon sylt/ sockerfri äpple puré
40gr en handfull all-brand

Kör den 2 min i micron, när den är riktigt hård kläcker jag i ett rått ägg och rör om till ägget lösts upp. ägget bakas av värmen från havregrynen så ingen fara för salmonella, sen rör jag i en skopa protein och en matsked socker fri lingon sylt eller en matsked äpple pure. Och sist rör i all-brand!

Till min förvåning när jag har räknat ut energi mängden så innehåller den sista mindre kalorier men den fyller magen mer än den första! 

Kalorier 384.3
Kolhydrater 34.3
Protein 40.5
Fett 8.7

Jag har märkt att om jag inte startar dagen med denna dunder kur och äter något annat för att jag känner mig lat och trött så blir jag seg och ännu tröttare resten av dagen.




Special ingredienser i recepten hittar ni antingen direkt i länkar i receptet eller hos våra samarbetspartners SVENSKT KOSTTILLSKOTT och SUPERFRUIT.


REKOMMENDERAT PROTEINPULVER

PROTEINPULVER FRÅN VASSLE AV HÖG KVALITÉ✨✨✨


Core Whey Protein™ är ett högkvalitativt vassleprotein med BCAA. Proteinpulvret är framtaget för dig som vill berika din kost med ett riktigt bra protein för effektiv återhämtning och muskeluppbyggnad. Core Whey Protein är baserat på mjölk och det ger dig ett snabbupptagligt proteinpulver med låg fetthalt och lågt innehåll av laktos (låglaktos vassleprotein - 0,7 g laktos per dl färdig dryck).

75-80 % protein beroende på smak 


Rik på BCAA. Förser kroppen med snabbt byggnadsmaterial oavsett om du vill bygga upp din fysik eller om du strävar efter en viktnedgång, lämpar sig Core Whey Protein™ för dig och din målsättning.


Flera otroligt goda smaker och även i lättsötade alternativ samt en naturell utan sötning (finns även i lättsötade varianter).


Finns i smakerna:


Banan Milkshake

Choklad Banan Split

Choklad Milkshake

Choklad Milkshake Lättsötad

Chokladboll

Cookies & Cream

Jordgubb Banan Split

Jordgubb Milkshake Lättsötad

Jordgubbar med grädde

Kaffe Latte

Neutral *utan sötning*

Päron Vanilj Split

Rabarber/Vanilj

Vanilj Milkshake

Vanilj Milkshake Lättsötad


REKOMMENDERAT PROTEINPULVER







Kommentarer