Tofu limpa

Detta är andra gången jag försöker mig på en tofu burgare utan att lyckas! Smaken är det inget fel på med jag får inte dom att formas och hålla ihop som jag vill! Det blev att improvisera så det blev en limpa istället! Men jag kommer att lyckas, jag får nog försöka leta upp ett recept och inte försöka laga på instinkt!

240gr tofu sönder smulad
50gr 1 matsked ajvar
0.8dl vatten
1 tesked grönsaks fond
25gr hirs flingor
15gr soya mjöl
halv hackad lök
1 vitlöks klyfta
1 tesked tomat puré
1dl havregryn
1 äggula
paprika
salt och peppar

Blanda grönsaks fonden, soya mjölet och hirs flingorna i vattnet och låt det så och dra! Fräs av löken och vitlöken ett par minuter sen lägg i det i en skål med tofun, resten av kryddorna, äggula och vatten mixen! Lägg mixen i en liten ugns form och placera den i förvärmd ugn på 150C i ca 30minuter, ta ut och låt svalna!




För  hela                    delat till två    delat i fyra
Kalorier 652.5              326.3             163.1
Protein 53.3                  26.7              13.3
Kolhydrater 23.5           11.7              5.8
Fett 33.8                       16.9              8.5

Kommentarer