Tonfisk och broccoli soppa.

Blev sugen på en varm soppa idag efter gym passet och för att det är så ruggigt kallt ute. Och så är jag så seg idag efter en lång arbetshelg, men som tur är så har jag kvar av broccoli kompotten jag gjorde i början av veckan.
Nu vet jag helt säkert att ni tänker… näää inte broccoli och tonfisk men det är lite som med min tonfisk och tomat soppa. Sköljer ni tonfisken under rinnande vatten i ca en minut och avslutar med citron juice så får ni bort den fiskiga smaken, och den blir en värmande näringsrik soppa.

200gr broccolikompott (du hittar receptet i bloggen) 
250gr 2,5dl mat extra 4 %
150gr 1 burk tonfisk
1 matsked citronjuice
Havsalt
Malen svartpeppar
1dl vatten

Skölj tonfisken under kallt vatten i en minut, pressa ut vattnet.
Värm upp broccoli kompotten med mat extra och vatten, använd en stavmixer för att göra soppa lite jämnare. Låt den små koka i ett par minuter. Ta bort från värmen blanda i tonfisk, citronjuice och kryddor för smak.






För hela.
Kalorier 442,6
Protein 45,3
Kolhydrater 17,5
Fett 20,8

Delat på två portioner.
Kalorier 221,3
Protein 22,7
Kolhydrater 8,8
Fett 10,4








Kommentarer