Tonfisk med sweet & sour sås och bulgur.

Betalt samarbete med BAGAREN OCH KOCKENSVENSKT KOSTTILLSKOTT , CERVERA och SUPERFRUIT


Så till dagens snabba efter träningsmål. Söndagar är min första dag på min helg och börjar alltid lika dant, först en morgon PW sen frukost, vila och mellanmål sen gymmet på ett benpass. Jag känner att efter att ha jobbat hela helgen så finns det inget bättre än att trycka in en tungt benpass bara för att få det gjort och så kan man slappna av resten av dagen och synda lite, men först efter en PW en bra frukost, ett normalt mellanmål och ett tungt benpass följt av ett grymt mål och först efter det så kan jag kanske svina till det lite med måtta ”ler”.

Dagens mål är ett snabbmål för jag har sweet & sour såsen klar sen innan och bulgurn tar bara 8 minuter så medan jag kokar bulgur så sköljer jag tonfisken i vatten i en minut för att få bort den fiskiga burk smaken sen värmer jag upp såsen och blandar allt, snabbt och gott.

40gr bulgur
1dl vatten
150gr 1 burk tonfisk i vatten
150gr sweet and souer sås
1 matsked flytande grönsaksfond
1/2 tesked dill
1/2 tesked persilja
Havssalt

Koka bulgur med vatten och grönsaksfond i ca 8 minuter, ta bort från värmen och blanda i dill och persilja.
Skölj tonfisken under rinnande vatten i 1 minut sen värm sweet & sour såsen och blanda med tonfisken och servera.







För hela rätten.
Kalorier 432,6
Protein 44,7
Kolhydrater 37,7
Fett 5,2

Delat på två portioner
Kalorier 216,3
Protein 22,4
Kolhydrater 18,9
Fett 2,6

Specialingredienser i recepten hittar ni antingen direkt i länkar i receptet eller hos våra samarbetspartners SVENSKT KOSTTILLSKOTT och SUPERFRUIT.

TIPS

Lika noggrann som jag/vi på Sculptera fitness är med vilka råvaror vi använder i våra recept är vi med kvaliten på det vi använder att laga maten i och med och har därför valt att samarbeta med bland annat Cervera då vi anser att deras köksredskap är av den höga kvalite vi önskar. 

Här hittar du tips på bra stekpannor, ugnsformar och knivar i lite olika mått: 






KNIVAR

Kampanjer Cervera
Här hittar du de senaste kampanjerna på allt inom matlagning, servering och inredning. Alla erbjudanden är tidsbegränsade så hitta din favorit idag innan det är försent!

KAMPANJER CERVERA




Vill du göra en livsstilsförändring och upplever att du försökt allt men ändå inte lyckats?


  • Har du tröttnat på "quickfix" som inte håller i längden?

  • Vill du komma igång med träningen och bra kost?


  • Känner du att du fastnat i din träning och inte kommer vidare och når dina mål?


  • Känner du att din vardag är allt för stressig och att du inte lyckas få livspusslet att gå ihop?





Har du någon frågat eller fundering om blogginlägget eller ivåra tjänster kan du ställa den direkt här:











Kommentarer