Ryggbiff med palsternacka & äppleslaw.

Jag äter alltid biff med grönsaker vid denna tid, oftast med grönsaker som finns över efter servicen, men idag kände jag för något lite annorlunda och som vanligt gick jag in i köket med en svaganing om vad jag ville göra. Ryggbiff med grönsaker! Men vilka fick växa fram undertiden jag letade i kylen efter vad jag kunde hitta för något roligt att leka med. Så det fick bli en liten annorlunda typ av coleslaw.   


Tid 10 minuter
180g ryggbiff
100g en liten riven palsternacka
50g halv rivet äpple
2st 30g halverade cocktailtomater
20g 3 blad sallad
1 matsked hackad gräslök
1 matsked vit balsamic vinäger
1 matsked 5g olivolja
Malen svartpeppar
Örtsalt
                                                           
Lägg den riva palsternackan, äpple, gräslök, balsamic vinäger, olivolja i en skål och rör om, smaksätt med malen svartpeppar och örtsalt.
Stek ryggbiffen i en varm stekpanna i ca 6 minuter, låt vila i 2 minuter, krydda med svartpeppar och örtsalt.
Servera med slawen på salladsblad och tomat.




För hela
Kalorier 368,6
Protein 41,3
Kolhydrater 19,1
Fett 12,7

Delat på två portioner.
Kalorier 184,3
Protein 20,7
Kolhydrater 9,6
Fett 6,4

Kommentarer