Champinjoner, groddar, avokado, paprika och spenat, Raw sallad.

Betalt samarbete med LYCKASMEDMAT SUPERFRUIT och SVENSKT KOSTTILLSKOTT 

(Laktosfritt & glutenfritt)

Det var länge sen men jag har börjar hitta tillbaka till mitt gamla lekhumör. 

Har fastnat för raw food. Men bli inte oroliga nu för jag har inte gått över till den ”trädkramande, vegan, allt rått sidan” Men jag har börjat inse fördelarna med att äta mer ekologiskt och raw food. Har börjat gro mina egna groddar och smyger in det i kosten mer och mer. Det är lättare än jag trodde att gro även om jag fått ångra vissa experiment för att hela lägenheten har luktat unket av vissa misstag, men nu har jag börjat få rätt på groddningen. Mer om det en annan dag.


Tid 10 minuter.

70g kvartade skogschampinjoner
50g linsgroddar (eller andra groddar)
20g fin hackad lök
30g skivad grön paprika
30g tärnad avokado
40g spenat

Marinad
5g 1 tesked sojasås
5g 1-2 teskedar olivolja
10g 1 matsked äpplecidervinäger
1/2 krossad vitlöksklyfta
1/4 tesked sambaolek
1 tesked persilja
Örtsalt

Lägg champinjonerna i en SKÅL med marinaden i 5 minuter. Blanda sen i allt förutom spenat. Blanda i spenaten, precis innan ni ska servera den.




Kalorier 199
Protein 8,4
Kolhydrater 16,4
Fett 10,2

Specialingredienser i recepten hittar ni antingen direkt i länkar i receptet eller på någon av dessa sidor: SPECIALINGREDIENSER 1 och SPECIALINGREDIENSER 2.


Kommentarer