Pepparkaka muffins.

Betalt samarbete med Svenskt kosttillskott, Svensk hälsokost och Lyckas med mat. 

Har fått så många fina tips på leksaker den sista tiden från så många underbara människor, men har inte haft tid att leka med dem, men det kommer. Efter jul så har vi mindre att göra på jobb så då kommer det att lekas med alla tips och idéer jag fått.
 
Jag har visserligen gett mig själv en liten ”timeout” från köket när jag är ledig men efter jag fått ett recept idag från ännu en underbar person så var jag tvungen att leka lite igen. Och som vanligt kan jag inte ta receptet rakt av utan måste leka om det. Och det är så ni ska se alla recept ni kommer över, även mina här i bloggen. Ni ska se ett recept som en inspiration och inte som ett måste göra det rakt av. 

Jag ändrade visserligen inte så mycket i receptet förutom att använda hälften råsocker med min nya leksak Stevia socker som jag inte lekt med än. Och eftersom det är jul tider så fick det bli en pepparkaks muffin.
Wow den blev så helt otroligt god att jag helt säkert komma äta upp hela laddningen i kväll, eller fyra av dem, för min inneboende måste få ett smakprov.

180gr 3st stora ägg
1dl 90gr råsocker
1 matsked STEVIA SOCKER
50gr 1dl dinkelmjöl med fullkorn
250gr 1st kesella 1 %
1/2 tesked bakpulver
En liten nypa salt
Halv tesked vaniljarom
1 tesked kanel
1/2 tesked malen ingefära
1/2 tesked malen nejlika
1/2 tesked kardemumma kärnor

Värm ugnen till 180C.
Lägg kryddorna i en mortel och krossa dom ordentligt
Lägg allt det torra i en skål förutom socker och stevia.
Vispa äggen med råsocker och stevia i ett par minuter tills det blir fluffigt. Blanda i kesellan sen blanda i allt det torra.
Spraya fem muffins formar med oljespray sen placera dem i botten av ungen och grädda dem i 30 minuter. Ta ut och låt dem svalna.





Per 100gr
Kalorier 169,7
Protein 10,8
Kolhydrater 22,5
Fett 4,5

Per muffin
Kalorier 193,5
Protein 12,3
Kolhydrater 25,6
Fett 3,9





Vill du göra en livsstilsförändring och upplever att du försökt allt men ändå inte lyckats?


  • Har du tröttnat på "quickfix" som inte håller i längden?

  • Vill du komma igång med träningen och bra kost?


  • Känner du att du fastnat i din träning och inte kommer vidare och når dina mål?


  • Känner du att din vardag är allt för stressig och att du inte lyckas få livspusslet att gå ihop?






Har du någon fråga eller fundering om blogginlägget eller våra tjänster kan du ställa den direkt här:





HÄR HITTAR DU LITE FLER NYTTIGA JULIGA RECEPT




















Kommentarer